ادامه تحصیل در ایتالیا
ادامه تحصیل در ایتالیا
شنبه 14 مهر 1397 ساعت 19:48 | بازدید : 363 | نویسنده : مشاوران یزد | ( نظرات )
  • کشور ایتالیا در چه دانشگاه ها و رشته ها شهرت بیشتری دارد ؟
  • هزینه های تحصیل در ایتالیا چگونه است ؟
  • شرایط تحصیل در ایتالیا در مقطع لیسانس چیست ؟
  • شرایط تحصیل در ایتالیا در مقطع فوق لیسانس و دکتری چیست ؟

از دانشگاه های ممتاز و مشهور از نظر رنک علمی می توان به دانشگاه های میلان ، پاددوا ، بولونیا ، ساپیینزا و پلی تکنیک میلان اشاره کرد. شرایط تحصیل در ایتالیا هزینه های تحصیل در ایتالیا بسته به شرایطی خاص ، متفاوت است . به طور کلی میانگینی که برای هزینه تحصیل در ایتالیا برآورد شده است ، چیزی حدود ۵۰۰ تا ۸۰۰ یورو است که البته این هزینه با توجه به شرایط زندگی افراد می تواند کم و زیاد شود . از هزینه های دیگری که هر فرد در ایتالیا لاجرم به پرداخت است ، هزینه های بیمه است که بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ یورو در سال است .

ایتالیا

کشور ایتالیا در جنوب قاره ی اروپا با پایتختی رم که از شبه جزیره ی ایتالیا و دو جزیره ی سیسیل و ساردنی تشکیل شده است. از همسایگان این کشور اتریش ، فرانسه ، سوئیس ، اسلوونی ، واتیکان و سان مارینو می توان نام برد. ۵٫۸ % از جمعیت ایتالیا را خارجیها تشکیل می دهند .۹۱% از جمعیت ایتالیا مسیحی کاتولیک هستند .آب و هوای ایتالیا مدیترانه ای است و در کل کشوری تقریبا گرم است.

تحصیل در ایتالیا

تحصیل در ایتالیا یکی از راحت ترین فرآیندهای پذیرش و جذب را دارا می باشد. البته جذابیت های دیگری برای پر طرفدار بودن این کشور وجود دارد که به عنوان مثال می توان دانشگاه های با رنک خوب، بورسیه ی استانی و کیفیت زندگی در ایتالیا را نام برد.

هزینه زندگی در ایتالیا

کیفیت و هزینه ی زندگی هر شخص بسته به نوع زندگی و سبک زندگی از فردی به فرد دیگر کاملا متفاوت است. اینکه فرد در چه منطقه ای و یا چه ساختمانی زندگی کند هزینه های متفاوتی را در بر خواهد داشت ولی به طور متوسط هزینه های اقامت در خوابگاه های دانشجویی حدودا ۱۵۰ تا ۲۵۰ یورو در ماه است. مطمئنا نوع خورد و خوراک و مصرف غذایی هر شخص با شخص دیگر متفاوت است ولی به طور متوسط و بر اساس آماری که دانشجویان ایرانی طی نظر سنجی که از آن ها در مورد هزینه های خورد و خوراک به عمل آمده، اعلام کرده اند حدودا ۱۵۰ تا ۲۰۰ یورو می تواند در ماه برای هزینه های مواد غذایی مکفی باشد.

شهریه دانشگاههای ایتالیا

همانطور که می دانید ایتالیا دارای دانشگاههای دولتی و خصوصی است که در شهریه دانشگاه در ایتالیا برای دانشگاه های دولتی به نسبت دانشگاههای خصوصی بشدت متفاوت است مثلا برای تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های دولتی ایتالیا سالیانه از ۱۴۰ تا ۵۰۰ یورو متغیر بوده و این سطح تفاوت مطمئنا به خاطر نوع رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظر است. به طور نسبی برای شهریه های مقطع لیسانس و فوق لیسانس در دانشگاه های ایتالیا سالیانه حدود ۴۵۰ یورو تا ۳۰۰۰ یورو محاسبه شده است.

دانشگاههای ایتالیا

دانشگاه بلونیا: این دانشگاه دومین دانشگاه معتبر کشور ایتالیا است و می توان گفت قدیمی ترین دانشگاه در سطح جهان است. دانشگاه دولتی ترورگاتا: این دانشگاه جز بهترین دانشگاه های ایتالیا است که در سال ۱۹۸۲ در شهر روم تاسیس شده است حدود ۴۴ هزار دانشجو در مقاطع مختلف دارد که به زبان های انگلیسی و ایتالیایی مشغول به تحصیل اند. دانشگاه فلورانس: ین دانشگاه در سال ۱۳۲۱در خانه ی یکی از قدمی ترین موزه های طبیعی تاسیس شده است. لازم به ذکر است زبان ایتالیایی در کل دانشگاه چه برای تدریس و حتی زبان سایت دانشگاه موج می زند و شما برای تحصیل در این دانشگاه لاجرم باید زبان ایتالیایی بلد باشید. دانشگاه روم : دانشگاه روم در ایتالیا به خاطر همکاری با ۴۰۰ مدرسه در جهان هر ساله دانشجویان بین المللی زیادی دارد. این دانشگاه از جمله اولین دانشگاه های ایتالیا است که رشته های تحصیلی به زبان انگلیسی در مقطع فوق لیسانس ارائه داد.

ویزای تحصیلی ایتالیا

کشور ایتالیا از جمله کشور هایی است که گرفتن ویزای تحصیلی ایتالیا در شرایط کنونی( که قوانین تغییری نکرده است) از راحت ترین و اسانترین ویزاهای تحصیلی از میان دیگر کشور های اروپایی است.

مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزای تحصیلی ایتالیا

  • ارائه ی مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات و ترجمه ی همه ی آنها به زبان ایتالیایی و با تایید وزرات خارجه و یا دادگستری این تاییدیه باید از طرف سه نهاد باشد؛ ۱- تاییدیه دبیرستان و هنرستان و یا مرکز پیش دانشگاهی ۲- آموزش و پرورش منطقه ۳ – آموزش و پرورش استان ارائه ی این مدرک برای افرادی است که قصد تحصیل در مقطع لیسانس را دارند.
  • ارائه ی مدرک لیسانس به همراه ریز نمرات و ترجمه ی ان ها به زبان ایتالیایی همراه با تایید وزرات خارجه و دادگستری؛ ارائه ی این مدارک برای متقاضیان تحصیل در مقطع فوق لیسانس و دکتری الزامی است.
  • ارائه ی اصل پاسپورت
  • پر کردن فرم مبنی بر درخواست روادید
  • ارائه ی ۵ قطعه عکس پشت نویسی شده به زبان انگلیسی
  • ارائه ی دو نسخه از نامه ی پذیرش دانشگاه مورد نظر در ایتالیا
  • ارائه ی مدارک زبان انگلیسی در سطح b2 و یا نامه ای از طرف دانشگاه مبنی بر اینکه شما به مدرک زبان نیازی ندارید
  • ارائه ی ترجمه ی شناسنامه ی متقاضی به زبان ایتالیایی
  • داشتن مبلغ حداقل ۵۰ یورو به صورت نقد
  • ارائه ی پرینتی از سه ماه اخر از حساب بانکی
  • ارائه ی نامه ی بانکی مبنی بر حساب بانکی به مبلغ ۷۵۰۰ یورو برای هزینه یک سال تحصیلی در ایتالیا به نام خود فرد متقاضی و یا یکی از والدین وی.
  • ارائه ی کپی و یا اصل بلیط برای ایتالیا
  • این مورد برای دانشگاههای است که بخواهند: شرح درس های دروه ی لیسانس به ایتالیایی و یا انگلیسی برای متقاضیان دور ه ی کارشناسی ارشد در ایتالیا.

رشته های تحصیلی مشهور در ایتالیا

از بین رشته های تحصیلی ، معروفترین رشته هایی که در کشور ایتالیا تدریس می شود و مورد اهمیت ویژه ای قرار دارد ، رشته های هنر و معماری ، انواع رشته های مهندسی ، رشته های تاریخ و باستان شناسی و علوم اجتماعی است . یعنی از گروه رشته های ریاضی و علوم انسانی در کشور ایتالیا مجال تحصیل به صورت ویژه وجود دارد که البته رشته های تجربی و پزشکی نیز، رنک های علمی مخصوص به خود را دارد که در مقالات بعدی به تفصیل در مورد آن صحبت خواهیم کرد .

شرایط تحصیل در ایتالیا در مقطع کارشناسی

به طور کلی دوره ی کارشناسی در طول ۳ و نیم الی ۴ سال به اتمام می رسد . در اکثر دانشگاههای ایتالیا به زبان ایتالیایی تدریس می شود به استثنای چند رشته ی مدیریت ، مهندسی مکانیک خودرو و علوم مهندسی . تحصیل در برخی دانشگاههای ایتالیا ، منوط به پذیرش در آزمون ورودی است که در هر دانشگاهی برگزار می شود که البته برخی نیز بدون آزمون دانشجو می پذیرند . در بسیاری دانشگاهها با فراهم کردن شرایط کاری برای دانشجویان مقطع لیسانس ، به آنها حقوق پرداخت می کنند که این مساله به هزینه های داشنجو کمک وافری می کند .

شرایط تحصیل در ایتالیا در مقطع فوق لیسانس

در حالت نُرم ، تحصیل در مقطع فوق لیسانس به مدت ۲ الی ۳ سال است . در دانشگاههای کشور ایتالیا معمولا دروس به هر دو زبان ایتالیایی و انگلیسی تدریس می شود . از شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور ایتالیا : داشتن مدرک کارشناسی و ریز نمرات ( ترجمه شده به زبان انگلیسی ) و همینطور کسب نمره حداقل ۶ در آزمون زبان آیلتس است . از مزیت چشمگیر تحصیل در ایتالیا در مقطع فوق لیسانس این است که دانشجویان می توانند بورسیه تحصیلی به ارزش ۵۰۰ یورو را سالانه دریافت کنند .

شرایط تحصیل در ایتالیا در مقطع دکتری

در حالت معمول طول دوره ی دکتری ۳ و نیم الی ۴ سال است . در این مقطع نیز مانند مقطع کارشناسی ارشد درس ها به هر دو زبان انگلیسی و ایتالیایی تدریس می شود . از شرایط تحصیل در ایتالیا در مقطع دکتری : ارائه ی مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی ، کارشناسی و کارشناسی ارشد به همراه ریز نمرات تمام مقاطع و کسب نمره ی حداقل ۶ و نیم در امتحان آیلتس است . در این مقطع نیز شرایط کار کردن و گرفتن بورسیه تحصیلی به ارزش حداکثر ۱۳۰۰۰یورو برای دانشجویان وجود دارد که میتواند کمک شایانی به وضعیت زندگی و هزینه ی دانشجویان بنماید .



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 130
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مشاوران یزد و آدرس moshaveranyazd.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 130
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :